søndag 30. juli 2017

Baby-shorts med falske fletter og flettesnor

Ei venninne av meg i asia venter baby i November. Jeg har derfor lagd denne shortsen til henne, også skal jeg lage et teppe i tillegg. Jeg har ikke inntrykk av at de har en sterk strikketradisjon hos henne, så det blir spennende å se hva hun syns om gavene! Jeg håper de faller i smak og at de blir godt likt.

Shortsen er en oppskrift fra Garnstudio som heter Simply Sweet Shorts. Jeg har strikket den i orginalgarnet, Drops BabyMerino. Jeg vet ikke hvilket kjønn de venter, så jeg valgte å strikke det i en mørk farge jeg syns passer til begge kjønn.

Shortsen er lett og strikke og det gikk forholdsvis raskt å lage den. For å pynte litt ekstra så valgte jeg å flette en hjerteflette i rød og lysblå. Hvordan du kan flette hjerteflette finner du her. Jeg syns denne pynter veldig godt opp, også fikk jeg brukt opp litt av restelagret mitt!